Beste supplementen voor spieren

Beste supplementen voor spieren

De offerte van preparaten die de opbouw van de spiermassa versnellen is zo groot, dat zelfs de bodybuilders met lange ervaring een probleem met de juiste keuze kunnen hebben. Welke ingrediënten zijn er het meest belangrijk?

De dieetsupplementen vormen een niet weg te denken deel van het leven van sportmensen en bodybuilders – ze leven de nodige voedingsingrediënten, helpen om het vetweefsel te verbranden en versnellen het proces van de spiergroei waardoor de resultaten van werk in de sportschool en op de trainingen sneller zichtbaar worden. De keuze van een juist supplement is doch niet zo makkelijk als men kon denken – de inhoud ervan moet aan het soort beoefende sport en de uitgevoerde oefeningen alsook onze gezondheidstoestand aangepast zijn. Om die reden is het het meest veilig om veilige preparaten te kiezen die alleen maar natuurlijke ingrediënten bevatten.

Vandaag bekijken wij twee ingrediënten, die in goede supplementen voor spiergroei zitten: L-arginine en maca.

 

L-arginine

L-arginine is een aminozuur die in een natuurlijke vorm in ons lichaam zit, maar bij een onjuiste dieet kunnen er gebreken van dit stof ontstaan – in verband ermee is het waard om veilige dosissen (tot 6g per eetmaal) in de vorm van supplementen op te nemen. L-arginine verhoogt de weerstand en efficiency van het organisme (waardoor de trainingen meer effectief zijn). Het spelt ook een rol bij verwijdering van ammoniak uit de organen en op deze manier de actieve personen tegen vele ziektes beschermt. Daarnaast stimuleert het de productie van het groeihormoon en versnelt de opbouw van het spierweefsel.

 

Extract van maca

Maca is een plant die in Zuid America groeit. Het is een waardevolle bron van eiwit, talrijke aminozuren, vitamines en mineralen. Macaextract wordt gebruikt in de preparaten die voor meer energie en versterking van het organisme zorgen (waarbij ook spieren) en de spiergroei versnellen. Het is eveneens behulpzaam bij het voorkomen van lichamelijke overbelasting wat bijzonder belangrijk voor intensief trainende personen en personen die letsels aan het herstellen zijn is.

Partners: GGZweb